19 oktober 2011

Rainy day!

Jisses vad det regnar ute, mysig morgon, hade varit ännu mer mysigt om pix hade varit här dock.. Jag har nyss ätit min muffin, med chevré och valnötter. Det var Annabanana som introducerade idén till mig om en frukostmuffin, innehållet går ju att variera oändligt mkt! Jag testgjorde 8st muffins, 4 med bacon/ost (dessa skulle bli mina frukostmuffins) och 4 med chevré/valnötter (mellismuffins).

Morgonen efter åt jag min första bacon/ost, mums vad gott det var och det tog 1minut (perfekt för en som jag som provar kläder i 30minuter på morgonen, haha). Sen kom kvällen, jag tittade in i kylen och såg till min fasa; bara 4st muffins kvar :S. Jag frågar pix, har du ätit av mina muffins? Jaa och dom var asgoda... Vilken smak tog du då? Vadå? Var det olika smaker? Då ser jag att han ätit de tre bacon/ost som var kvar, haha.. Men ååh det e ju mina frukostar.. Hans sista ord i denna lilla konversation löd: Åh, förlååt, jag visste inte, jag trodde du skulle bli glad när jag åt (och tyckte om) ngt du gjort..

Det e inte så väldigt vanligt att pix uppskattar min lchf-bakning..  Såklart man ska ha socker i, fattar du väl?





Inga kommentarer: