22 januari 2012

Our "new" bedroom!








Yes, this is the projekt!
Sängen har fått vridas runt, steghyllan togs bort, den långa svarta tavellisten togs bort även den. Det här med sängbord, jag vet inte, känner mig inte helt nöjd. Med stolarna, som vi hade innan såg det för "too much" ut och med dessa gamla ser det lite konstigt ut bara.. Funderar på att köpa metallfärg och måla dessa vita, hm. Och i vår ska min morfar gjuta betongplattor som vi ska sätta i som skiva, ist för glaset som e där nu. Ja det kanske blir bra i slutändan!

Bordsskivan jag hittade målade jag vit och sen snickrade jag ihop benen och det står! Det e inte det mest stabila bord, men ingen ska ju vara där och slita i det.. Det blev inte så mkt piff idag ändå, men jag tror inte jag vill ha så mkt mer piff. Nu ska jag bara bestämma hur jag ska göra med tavlorna, om några ska hängas eller om de ska stå...

Tanken var att "pallarna" som jag gjort sänggaveln av skulle vara i grå träfärg, slitna ni vet. Men den järnvitriol jag köpt sög inte alls i träpallen och allt bara gulnade. Tillslut fick jag nog och målade de vita och så här med facit i hand så blev det fint!

Vad tycker ni?

Jag fick hänga upp min lilla drömfångare nu för inatt drömde jag en så hemsk mardröm. En sån här där otäcka saker händer, man försöker skrika men får inte fram ett ljud! URS! Kunde knappt somna om efteråt. Så nu e min drömfångare uppe igen!

2 kommentarer:

Hannah sa...

Skitsnyggt! Jag älskar det! Förstår det där med sängborden men jag vet inte.. ha det såhär ett tag och se hur det känns. Är ju rätt snyggt med "omatching" på det sättet tycker jag! Och bordet! Love it!! Puss finaste du!

Anonym sa...

Grymt snyggt! Helt i min stil...sitter själv och vill fixa iordning mitt place i liknande stil. Vill se mer inrednings grejer från dig :)