18 december 2011

Suck!!

Ja vad har hänt sen sist?

Igår kväll när vi hade suttit och ätit den bästa bbq middagen på länge på hotellet ska vi gå iväg och spela lite biljard. Men jag måste till toan först och sen vill pix ha sin telefon som ligger på laddning.

Jag går till våran bungalow och letar och jag letar.... Tänkte att han måste vara snurrig för här ligger ingen telefon på laddning. Jag ringer den för att höra efter vart den e men kommer direkt till röstbrevlådan, då gick det direkt en kall kår i mig. Jag går tillbaka till de andra o säger att jag inte hittar telen och att när jag ringer e den avstängd!

Alla får då en kall kår o vi går tillbaka till våra bungalows igen, vi hade två bungalows som var connected, typ som en tunnel med glasfönster så vi kunde gå emellan till varandra (men med dörrar att stänga och låsa på varje sida om "tunneln"..

Vi letar och letar och pix säger: ne laddaren e ju inte heller här, ngn har snott den!! Han kollar då vårat gömställe med mina pengar, våra pass osv, TOMT (det fanns ingen securitybox)..

Panik utbröt, hos mig iaf! Jag skrek och sprang iväg till receptionen, tar typ 5 min innan de fattar vad jag menar.. Personal, polis och hotellets manager kommer efter ett lååångt tag. Hur lugna som hellst, jag sitter och gråter i andra bungalown.. Pix e ARG! Julia försöker ringa och spärra saker, och ser vad vi ska ta oss till nu.... Ja kaos! Det sjuka e att igår lämnade vi nyckeln för städning, men det gjorde inte Julia o Viktor, en lömsk städerska? Men det känns som dom har planerat detta mer på ngt sätt. För ALLT annat var helt orört!! Dom måste ha letat förut så de visste att de låg gömda där. Men precis på samma ställe låg pix plånbok med mer pengar än mig och våra bankkort, men den e kvar med allt innehåll! Väldigt konstigt.. Och pix hundra år gamla iPod som låg i en liten väska tog dom, den e typ värd 100kr? Väldigt skumt hela grejen!!!

Vi letar oss omkring efter stället där de måste ha kommit in, dörren va ju låst! Sen hittar Viktor ett fönster i tunneln, på glänt, ngn har öppnat det (innifrån). Även dörrarna i tunneln var upplåsta (var alltid låsta annars). Så ngn jävel av personalen måste ha sett våra saker, typ tipsat, öppnat åt dem. Varför just vårt rum? Dom måste vetat att det var utan securitybox. Sen måste vi ha blivit spionerade på eftersom dom sett när vi gick o åt för innan det hade vi våra pass!! Jag kan inte med ord beskriva hur arg, ledsen och besviken jag e nu.. Jag känner ALDRIG MER THAILAND!!!!!

Vi fick åka till polisstationen med en konstapel (vi åkte 3 pers på en moppe!!!) och anmäla allt o så.. Dom e fan inte lätta att ha o göra med, oj oj! Och ingen engelska kan dom heller. Viktor o Julia packade ihop allt undertiden, jag vägrade bo kvar!! Och de andra höll med mig att det var en bra ide.. Väl tillbaka gick V och J o kollade om man kunde checka in kl 00.30 på ett flott fritidsresorshotell, det kunde man, så nu ligger jag i en störtskön säng i ett as fint rum! Snart ska jag väcka pix o de andra för att äta frulle. Sen har vi en to do list, om man säger så..... Åka till bkk (det blir 1,5dagar extra där) för vi vägrar va kvar på denna fuckig ön och för att ha tid på oss att hitta svenska ambassaden, ringa o försöka boka om båt o taxiresa till bkk då vi har bokat o betalat redan (typiskt), ringa flygbolaget för att säga som det e så det inte krånglar utan våra pass vid mellanlandningen osv osv...

Suck e mitt ord!
Fy fan säger jag bara!

3 kommentarer:

ida sa...

Åh nej! :( :( Så himla tråkigt.. Jag hoppas ni får en smärtfri avslutning och att det inte krånglar för mycket! Massa kramar från ett VITT Sverige (Gävle)!

Johanna sa...

Får man fråga vad hotellet hette? Ska också dit och vill inte boka det efter att jag hört det här!

Malin sa...

Ja urs och fy!! BUU! Koh Samet har i mina ögan försämrats väldigt mkt på de två åren vi inte varit sär.. Nu e det helt sjukt turistigt :( tyvärr.. Hotellet hette Grand view, på kai bae (stavning?)-stranden.. Men sista natten bytte vi till ett hotell som var helt fantastiskt!! Det var ving eller fritidsresor som hade det.. Men dyrt som tusan :(