11 september 2012

Ripple afghan!

Jag har helt glömt bort att visa er mitt "lilla" pågående projekt. Jag har precis lärt mig virka och jag e helt fast! Bästa avkopplingen om kvällarna. Mitt första verk blir en filt, i babyformat (vågade mig inte på i vuxensize ännu). Så vad tycker ni? Visst blir den fin? Jag e stolt som tuppen iaf, haha! Och för varje gång jag virkat två varv med en färg håller jag stolt upp den för Pix och säger KOLLA, hur långt jag har kommit. Och han tittar, lagom nyfiket, och säger ÅH vad du e duktig älskling! Jag e glad för att du försöker verka intresserad iaf, hihi!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Alltså åh! Jag ser dina bilder överallt och så kommer jag på mig själv säga till sambon "älsklig, jag vill köpa garn och stickor, jag ska lära mig att sticka", du får sluta inspirera, jag har ju varken tid eller tålamod för sånt! Sen får jag för mig att satsa på överkurs direkt, vantar och mössor ska det bli, gärna med fina mönster....

Det jag vill säga är att det ser super fint och mysigt ut :)

Sandra sa...

Kan du inte lägga upp en mönsterbeskrivning så vi också får lära oss?.. Är det svårt eller? Jag sitter och googlar en massa, men fattar ingenting...