19 oktober 2013

Västerås tur och retur.

Igår efter jobb och träning satte vi oss på tåget "hem" till Västerås. Jag måste bara säga två tummar ner för SJ. Vi har åkt tåg nu tre gånger, till/från Västerås. Och två av gångerna har det strulat. Nej fy för att vara utan bil säger vi ;) Jäklar vad man e bortskämd! Tåget vi satte oss på igår blev inställt. De fick inte loss bromsen, så det var bara att vänta i 30min och sen kliva på Göteborgståget, tillsammans med tusen andra arga resenärer. Nåja nu e det slut gnällt.

Västerås har bjudit på kallt väder och snö. Snart e vintern här, det går så himla snabbt! Igår blev det mat och Idol hemma hos svärisarna. Idag var jag uppe med tuppen för att följa med Meja till World Class, på barngympa. Åh vad det var mysigt! Mosters lilla gymnastiktjej. Efter det väntade ett dubbelpass med mamma. Först 1h spinning följt av 40min core. Sedan bubblade vi i jacuzzin och åt lunch från godaste Kajens. Tänk vilken energi man får av att träna och umgås med nära! 


Tack Västerås för denna gång! Nu ikv åkte vi till Niklas farmor och farfar ute i Västerfärnebo. Fika med äppelkaka och lite mys. Fick med oss två kassar med äpplen och ett gäng ekollon. Äpplena ska det bli mos och must utav och ekollonen ska jag ha till min fina ekollon-vas från Svenskt Tenn. Så förhoppningsvis har vi en ek hemma snart ;)

Nu sitter vi i bilen till Solna igen. Vi får skjuts hem av svärisarna. Och nattbesök. De var så snälla att skjutsa hem oss så vi fick med oss våra nya stolar, tjohoo! Sen får vi låna deras bil imorgon för en rejäl storhandling. Det går sådär att storhandla med två cyklar.

Nej nu väntar lite lördagsmys!

Inga kommentarer: